måndag, juni 25, 2007

Inte alls avundsjuk. Inte ett dugg..

Fick sms av Andreas Lernbo idag. Jag är inte ett dugg avundsjuk på att han sitter i Italien (Eller vart han för tillfället befinner sig i skrivande stund) och är bränd och öm av solen. Jag menar, vem vill ha sol? Egentligen.. Det är så mysigt med detta väder så. Att sitta inne och pyssla med pensionärerna. Inte ett dugg avundsjuk. Inte alls.


Jävla Andreas Lernbo som har det varmt och skönt där han befinner sig, och ska befinna sig i två och en halv vecka till! Orättvist, det är vad det är! :P Och inte nog med det, han och Jojje möter upp oss i Taizé, så de tänker spendera 5 veckor i sol utomlands. Är man 16 år så ska man inte ha de fördelarna och den lyxen. Nähee, just det! :P

Jobbade 14-22 idag, 7-15 imorgon. Sista introduktionsdagen också. Sen helt freaking solo.. Innebär att jag måste kliva upp SENAST 5:45 imorgonbitti. När får jag sova? (Visserligen har jag varit ledig över hela midsommar, men vi vet ju hur lite jag sov då :P)

Hämtade ut mina Primolut-Nor idag. Trodde att de skulle skulle få Handelsbanken varna om personlig konkurs, men icke. 55,50 kr gick dessa underpiller på. Läste bifogad sedel. Man måste tydligen genomgå en grundlig gyn- och medicinsk undersökning innan de skrivs ut, men jag behövde bara ett telefonsamtal. Jag kommer väl antagligen bli kanondålig som jag brukar bli när de kringgår undersökningar. Se bara hur det gick med allergimedicinen Zyrlex :P

Nicky blev jättekonstig idag och morrade på ett osäkert sätt. Hittade honom morrandes på en igelkott vid altanen :P Nicky trök upp nyllet i en sån när han bara var några månader, sen dess gillar han dem inte riktigt, men är nyfiken på dem ändå :) Så nu ser det rätt komsikt ut, för han springer runt runt på altanen och nosar genom springorna. Pigge har inte betalat nån hyra för sin boning på flera kvadratmeter.





"Nej den här? Den har jag bara till att nypa av flickornas trosor"

19 dagar kvar till Taizé. Nu går det fort!



Caroline Pettersson

Inga kommentarer: