lördag, januari 27, 2007

Göta Kanal 2

värst vilken flitig bloggare jag blivit den sista tiden då. Klockan är efter midnatt, och det är en ny dag med nya möjligheter. Var föresten med Karin på bio för två veckor sen. Vi tjackade en varsinn biljett till Göta Kanal 2, och vilken underbar film må jag säga! Helt lysnande komik, och jag har nog aldrig skrattat så mycket åt en film förut. Ska vara Tomten är far till alla barnen då, men det är då omöjligt att avgöra vilken jag tycker bäst om. Janne Loffe Carlsson är helt lysande, majoriteten dreglar över han som spelar Sergio, och vem har inte fantiserat om Linus Walgren? Dock gör han inte så mycket väsen av sig i den här filmen, utan man väntar bara på att han ska ramla i vattnet. (Om han gör det eller inte får ni ta reda på själva). Den skönaste comebacken är however mannen i kanoten som envist försöker semestra sig fram med sin paddel i kanoten. Man saknar Sigurd, men han har väl trillat av pinnen om jag inte missminner mig. Nå ja, magnifik är den i alla fall.

Senare denna lördag blir det motionering med Angelica eventuellt. Och för att göra det hela snäppet roligare har vi valt att motionera i pulkbacken på våra pulkor. För tänk er, det är ett jävlans pulsande upp för backhelveterna för att få sin sekundslånga färd ner, för att sedan upprepa det hela igen. inser precis att mina barn ska få åka så mycket pulka som de vill. Det är svinkul.


Nej, men ha det!

Caroline Pettersson

Inga kommentarer: