söndag, januari 28, 2007

En tidningsgenomgång får den som gillar läsning

www.fnitter.se kan man hyra dyra designerväskor per månad. När man ledsnar på den är det bara att skicka tillbaka den, och om det skulle vara så att man hittar en ny, trendigare en så är det bara att byta. Se där! Så långt har modeindustrin kommit i vårt avlånga land. Det är inte längre Rom, Paris och USA som är modeknäppa längre, utan även Sverige har joinat psyket. Men jag måste erkänna, visst är det rätt roligt ändå med mode. Jag absolut älskar skor och väskor, och har ett smärtsamt antal i min garderob, och där majoriteten dessutom är oanvända. Så, jag tillhör också psyket. Däremot så kan jag på heder och samvete säga att jag är inte så förtjust i det som klassas som riktigt mode på catwalken. jag menar, hur många vill gå runt med vingar på ryggen och matchande gummistövlar? Inte jag i alla fall. Men det ska ju finnas folk till allt här i världen. Men tack för den senaste ITmodellen - Ju större, desto bättre. Jag har nog aldrig haft det så bra som med min stora väska. Allt rymmer, till och med hårsprayen ;) Hallelujah!

Sitter och bläddrar i GLAMOURs februari 2007 nummer. (Det var där jag läste en liten notis som fnitter.se) och har nu kommit till intervjun med Henrik Lundqvist. Het, hetare, Henke. Han köper diamanter till sin flickvän. Jag kan faktiskt inte vara mer avundsjuk för tillfället. Diamanter är en helgedom. Det är inte att leka med.

Jag ser alla jeans och börjar odla tankar på min tankesåker. Underar om jag någonsin kommer bära ett par 3 000 kronors jeans? Ååå.. Jag skulle vara livrädd varje gång jag bar dem. Vad sjutton - Jag skulle vara livrädd till och med när de hängde i garderoben! Men det sägs att man märker en otrolig skillnad, och att de kan hålla i flera år. Ja.. Mina jeans från Hollywood här i Söderhamn har ju hållt så pass länge, så varför skulle inte ett par märkesjeans också göra det? Men jag undrar om det är värt det. Kan inte någon sóm äger ett par höra av sig till mig och berätta? Vore tacksam för lite info!

Sen är det sjukt hur killarna i som var med i tidningens undersökning om "Stl 0 eller Kurvig?" Kan tycka att Nicole Richie ser frisk och naturlig ut när hon går runt och ser ut som ett vandrande skelett, och någon av dem tycker att Mariah Carey är tjock? Hallå MTV, wake up!

Efter det skriver chefredaktören Charlotta Flinkenberg om hur hon blev 100% spegelnöjd. I artikeln finns det en bild från hennes semester på Mallorca sommaren 2003. Där poserar hon iförd en bikini och 86 kg tung. Nu, 4 år efteråt slinker hon i en tight skinnklänning med sina otroliga 61 kg. Det får en motiverad. Motiverad att kämpa hårdare. kan hon, så kan jag. Att jag för tillfället har mens och känner mig som en badboll är väl kanske en bidragade faktor, men nu får det vara nog. Nu är det slut på det roliga och hårdkörning som gäller. Nu när jag är arbetslös ett tag framöver har jag mer tid åt att träna crosstraining och gå ut och gå långa härliga promenader med Nicky. Detta ska vi fixa. Detta ska bli bra. Jag kommer dock aldrig att göra som Beyoncé gjorde och fasta på enbart vatten, lönnspirap och proteindrink. Mat är för gott för det.

Intressant att veta är att enligt Folkhäsoinstitutets undersökningar så har 5% av Sveriges alla män besökt prostituerade någon gång, medan 0% av kvinnorna har gjort det. Underligt. Sen är det rekommenderat att onanera minst en gågn i veckan, då det stäcker bäckenbottenmuskulaturen. Där ser man. Sen har män två motsvarigheter till klitoris. Alltid ska de ha det bästa :)

Nej, nu har jag i stora drag gått igenom Februarinumret av GLAMOUR, och det börjar bli dags att krypa i sängs. En lång dag väntar imorgon med mycket träning.

Och jo Emma, ifall jag skulle glömma det: Vi funderade ju häromdagen vart Sunrise Avenue kommer ifrån, och de var inte svenskar, utan finnar. Men det var nära!




Ha det det moderikt,
Caroline Pettersson

Inga kommentarer: