torsdag, januari 11, 2007

2007 år bloggarnas år.

Lunarstormperioden avtar. MSN Space är segt. Sen verkar det ju som att ALLA måste ha en blogg nu för tiden, så vad sjutton, här är jag med. Alla vet egentligen att man inte kommer skriva så där superofta, men vi kan ju i alla fall låtsas ett litet tag att detta kommer stå i sig.
Här är i alla fall jag - Caroline Pettersson, 19 år från en ytterstliten håla kallad Sandarne, Söderhamn i Hälsingland. Just det, jag förväntar mig inte att ni nu ska känna till det. Vet inte ens om jag själv gör det om jag ska vara helt ärlig. Men en prick på kartan har vi i alla fall lyckats bli då och då. Knarkrazzia, polis som rånar Nordeanakn och sen deltar i jakten på sig själv, asyldebatter osv. Men vad gör det? vi har det rätt trevligt ändå. Vi behöver inte gå vilse i alla fall.

Jag tog studenten i våras vid Staffanskolan (numera känt som Staffangymnasiet) i Söderhamn. Så här sitter man med ett medlebetyg i ämnen som har med SamhällKultur att göra, och ABOSLUT ingen aning om vad framtidenkommer bringa. För er som trodde att livet skulle bli så mycket enklare efter studenten - Ni trodde så fel, så fel. Det har gått upp för mig att livet blir inte enklare, livet blir bara mer komplicerat. Fler beslut ska fattas och det finns ingen annan än dig själv som kan göra det åt dig. Allt är upp till dig. Vad vill du prestera, vilka ambitioner har du, hur ser din framtid ut? Det är så mycket som man ska leva upp till. och jag är en av dem som just nu inte har nån aning om hur jag ska klara det. Men det löser sig. Än är jag ung, jag är ju fortfarande bara tonåring, så jag har gott om tid.
Däremot har jag mer och mer börjat undersöka de broschyrer om utlandsstudier. Det skulle vara en utmaning i min stil, men det skulle även vara en utmanning för min ekonomi. Jsut nu ser jag inte hur det skulle gå ihop, men jag börjar känna mer och mer att det är någonting jag ska lösa i år. Jag vet inte hur, men jag ska. Nog om detta.

För övrigt så jobbar jag på Kyrkans Café för tillfället. Ett helt okej ställe faktiskt. Jag menar, vem skulle inte vilja jobba på ett ställe där man blir erbjuden pundares pittar, för höra frierier från gamlingar och höra om tanters sexliv. Åååh hjudamig!



Tänkte nu delge er lite fakta som verkligen beskriver vem jag är. Så.. Får jag lov att presentera Karin Anita Caroline Pettersson, född kl 09:16 den 28 oktober 1987:

  • Samhällare med en touch av kulturkunskap - Både här och där.
  • Diamanter får min uppmärksamhet.
  • Håller min MP3spelare kär.
  • Jag har en palm.. Snälla, var avundsjuk..
  • Musik infinnes med stor sannolikhet i min närhet.
  • Brunett med röda inslag.
  • Och nej, jag hade inte extencions! Det kallas 3 års sparande!
  • Äger två ögonfärger - Blå/grön/grå (okej, 1+1+1=3) på heltid. Brun utanpå i synligt tillstånd (+1=4).
  • Hopelessley devoted to plattång/locktång, hårspray och klövervaselin.
  • Desperate Housewives fanatiker. Dock, så är det bara den första säsongen som är bra! Annars är det Grey's Anatomy. Dr. McDreamy - Hell yeah! One Tree Hill är ett måste.
  • Arvingarna is the shit!
  • Tycker om att se andra slita och svettas.
  • Mmm.. Ja men ta i då!
  • Inte ovanligt att det finns minnesluckor dagen efter. Jag börjar bli van.
  • Sämst på att rimma.
  • Men jag kan nog simma.
  • Hahhaaa!
  • I'm not different from you. I like to drink all night too - I'm just getting drunker, that's all!
  • Var till och med så duktig att jag tog körkort. Men vad jag saknar lektionerna med Bert! Dementera och inga kommentarer - Det vi kör stenhårt på.
  • Pensionärer: Dom är som kråkor, dom är som skator - dom är överallt med sin rullator.
  • Vadå, räknas inte finlandskryssningar som att åka utomlands?
  • Sebastian Karlsson/Markus Fagervall med plusmeny, tack!
  • Tycker om min storebror. Mycket.
  • I Idoljuryn så skulle jag nog vara Daniel. I självaste tävlingen skulle jag förmodligen vara Bala Da-Li killen.
  • Kan åka två varv i rondellen, bara för skojs skull. Och hur kul är inte Lidlinfarten att åka i då?! Sandarne har inbyggd berg och dalbana i vägen. Den är skoj. Wiiieeeee! Men Växbo-Glössbovägen är en tuff konkurrent.
  • I min bil är stereon alltid på så att man åtminstonde hör vad de sjunger.
  • Jag sjunger aldrig fel. Det är de på radion som gör det!
  • Men läääääägg av!!
  • Nostalgikär i Narnialejonet Aslan. Och han är visst lik Harrison Ford!!
  • Tycker det räcker med en fjortissida, så hon håller sig till Lunarstorm.
  • Har en frilla som ingen annan. Ett original helt enkelt. Den heter Palmen.
  • "We're going to klar it!!"
  • Magnus Uggla - "Jag dansar aldrig nykter" stämmer in otroligt bra.
  • Säger ibland ovettiga saker och svamlar till det. Men detta är ingenting att oroa sig för. Det är bara någonting man får på köpet.
  • Kunde skolka alla lektioner utom den sista. Skulle hon skippa den också så skulle hon få så dåligt samvete.
  • "Jag rösta, och du förlora?"
  • Ishockey med Tre Kronor är lite speciellt.
  • Tycker att ishockeyspelare är riktiga killar. De vet hur de ska hantera sin klubba.
  • Har en ko som heter Sverker.
  • Är kass på att ljuga, så måste därför erkänna att Sverker inte finns. Finns kanske någonstans, men inte hos henne i alla fall.
  • Har ett lite annorlunda ordförråd.
  • Har omkring 3 500 låtar på sin dator ? Lyssnar på ca 200. De andra är skit.
  • När hon var liten så rev hennes storebror henne i ansiktet. Då slog hon honom med ett brännbollsträ.
  • Det var dumt, för då blev hon bunden i en stol som hämnd. Där fick hon sitta hela dagen. Hon missade Turtles.
  • Låste in sina gosedjur i bilen så att ingen skulle sno dem när hon var liten. Smart tyckte hon.
  • Meeen... Som vanligt när det gäller hennes idéer så finns det nackdelar. Hon låste nämligen även in den enda bilnyckeln.
  • Föredrog bilbanor framför barbies.
  • Faller för fina leenden och perfekta frillor.
  • Kommer aldrig döpa sitt barn till Gaylord Focker.

  • Meriter:
  • Har stått ut med mig själv i 19 år - Bara det kräver en hel del.
  • Överlevde 6 veckor i Spanien sommaren 2005. Varav de fyra sista i högkvarteret Algar, en ytterst liten by med 1 km's omkrets och där alla är släkt med varandra.
  • Jag tog mig igenom en 8-sidig blankett. Sen kastade jag den då jag insåg att den inte är aktuell för tillfället.
  • Uppvuxen i Sandarne, förorten till Söderhamn - som ingen har en blekaste aning om vart det ligger.
  • Är barnledare för 7-12åringar, och än lever jag.
  • Dricker mig alltid för full - Men tar baksmällan med en klackspark.
  • Har skrattat mig andningslös.
  • Har sovit till 19:30.
  • Har suttit i en bastu i mer än 20 minuter.
  • Har stått ut med att höra Adolphson & Falk's "Mer Jul" en timme i sträck. Om och om och om igen...

Tjaaa, det får var allat för den här debuten. Tjaaarååå!

Caroline Pettersson

Inga kommentarer: