fredag, januari 26, 2007

En sista dag

Nu var den sista dagen arbetad på Caféet. Vad jag ska göra nu har jag inte den blekaste om, men det blir säkert bra. Det löser sig alltid. Lisa och jag gick runt och var smågriniga hela dagen, men sen insåg vi att jag dör inte, och jag har inte planerat att flytta till världens ände än. Såå, vi behöver inte känna sorg i våra hjärtan, utan se framemot de de kommande sammanträffandena.

På tisdag är det Elin-tid som gäller. Måste ta igen den tiden jag har jobbat bort med henne. I slutet av sommaren umgicks vi i stort sett dagligen - Nu har vi fått vara nöjda och glada för en gång i veckan. Om inte ens det. Men tisdagen ska bli mycket trevlig.

Föresten så går min och Lisas snaskavgiftning lysande. Bortsett från allt begär vi har känt de senaste dagarna, meen, vi har lyckats motstå. (Borträknat: Chicken Junior som Lisa trök igår).

Siv gav oss en matematisk uppgift som har drivit oss till att överväga att gå upp på vuxenpsyk och skriva in oss:

Du ska köpa 100 djur för 100 kr.

En ko kostar 10 kr.
En gris kostar 3 kr.
En höna kostar 50 öre.

hur många djur får du av varje sort?

Jag säger som Micke jag: Gå på ICA och köp kött för alla pengarna istället!
Lycka till mina kära vänner!


Nej, nu ska jag röja i rummet innan Elin hör av sig om det blir spelkväll eller inte. Mat vore också gott.


Caroline Pettersson

Inga kommentarer: