tisdag, februari 12, 2008

Burn baby, burn - Disco inferno

Lotta och jag tog oss faktiskt i kragen och simmade 1 km idag. Innan jag flyttade så gjorde jag det minst två gånger i veckan, men i och med flytten och allt bestyr som medföljde med den hamnade träningen på sidan av, men nu med två veckor kvar tills badkortet går ut har vi tagit upp det igen. Kanske vore smart om man säger så. Visserligen har jag redan tjänat in de 300 kr som jag la ner på det, men ju fler gånger jag tränar, desto mindre kommer det ha kostat per gång. Logiskt, eller hur? Tänkte även ta och dela med mig av dagens intag av födoämnen:
  • Frukost: Två mackor, varav en med ett kokt ägg som pålägg.
  • Lunch: Matlåda från Mai Thai (Hamnbron 1, 826 30 Söderhamn)
  • Middag: Orientaliska nudlar.
  • Övriga intag under dagen: Vatten och ett äpple.

Här har ni förresten en utmärkt sida för er som vill hålla koll på antalet kalorier ni bränner; http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm

Jag måste även städa, ta tag i seminarieuppgiften tills nästa tisdag, sätta igång med hemtentan,, gå ner till biblioteket och låna en bok i åldrandets psykologi, handla.. Jaa.. You name it.. Jag ska även försöka hinna med lite romantik i helgen med käraste F.

Förresten, så har jag ju inte berättat om gårdagens tokfynd; en svart kofta från Dcate. Originalpriset var 299:-, och här kommer det otroliga: den röda prislappen visade HELA 29 kr. Jag betalade kontant. Fyndet gjordes på Stadium i Gävle. Skynda er, det fanns ett fåtal upplagor av storlek 38 kvar!

Men fynden tar inte slut där, utan jag fick även hem återbäringen från CDON.com, vilket bestod av Prison Break säsong 1, 99 kr (ord. 449:-) och ett Kingston USB-minne 1 GB, 49 kr (ord. 249:-). Fynden är från deras Vinterrea, som fortfarande pågår, men inte allt för länge till, så skynda er dit!

Imorgon får jag och Jennie inte glömma att betala Gefles kåravgift. Påminnelse till oss själva.

Caroline Pettersson

Inga kommentarer: