torsdag, mars 01, 2007

Högskola eller Universitet..?

(Jo Emma jag syftade på det där som du tyckte var bra, med Ryan du vet… Tänds det något ljus då?)

Idag har jag suttit på Furan Café med Elin och Karin och bläddrat genom högskole- och universitetskataloger. Allt för att få någon klarsida på det hela. Sabbatsåret är snart slut, och därmed den pluggfria tiden. Jag måste erkänna att jag många stunder saknat pluggandet. Det är underskattat, faktiskt. Nu gäller det bara att komma på vad man vill prioritera här i livet, och välja rätt. För visst måste man det, annars vore det bortkastat. Har i dag också insett att vissa saker måste brytas. Klart de måste, hur ska de annars gå? Det är inte vad jag hade tänkt mig, men hey – Sånt är livet.
Jag har en del program och kurser ner klottrade och understrukna, men svårheten ligger i att hitta numero uno. The one thing. Det jag vill i första hand. Sen i andra, osv osv. Men jag säger som jag ofta sagt det här året: Det löser sig. Det måste lösa sig. Good things happen if you just believe.

Sen, så är jag olidligt less på allt tjafs som är runt omkring. Lägg ner, hitta något annat att bry er om. Typ, er själva?

Caroline Pettersson

Inga kommentarer: