fredag, mars 23, 2007

Min och Elins tradition

Elin uppdaterade mig om att vi inte har någon tradition ihop. Sant, förutom fest och så. Men igår fick jag idén. den briljantaste idén av de alla. Påsk närmar sig med stora steg, och med det påskäggsutdelning. Jag frågade Elin; hur skulle det vara om vi, istället för att köpa godis åt oss själva, gav varandra ett varsitt ägg? Reglerna är enkla: Var och en väljer 3 godisartade sorter som måste finnas i ägget, resten av dem är upp till givaren. Gemensamt bland innehållet ska också en liten sak finnas som givaren väljer ut. Ägget skall också ha en personlig spegling av vänskapen. Svårare än så är det inte! Dock har det visat sig att det svåra i hela den här proceduren ligger i självaste ägget – och att hitta ett ägg som är gjort för att dekoreras. Panduros är för små. Men jag antar att det blir till att köpa ett vanligt och klä om det. Det kan väl inte vara så svårt, kan det? Jag har hur som haver en excellent bild för hur mitt ägg till Elin ska se ut, men tyvärr kan jag inte avslöja det här, eftersom fröken Svedberg läser den här bloggen av och till. However, så kan jag lägga upp en bild på det färdiga verket när det dagas för Påskafton! :)

Till dess, på återseende!

Inga kommentarer: