lördag, mars 24, 2007

Filosofiskt skadad

Jag har en del funderingar faktiskt:

  • Vart tar tyget vägen när tröjan krymper? (Mest för att Elin ska sluta fundera)
  • Varför heter det McDonalds men Big Mac?
  • Kan en myra få sendrag?
  • Vart tar universum slut?
  • Hur kommer det sig att vi har olika hårfärger och pigment?
  • Hur kommer det sig att en röst kan färdas tusentals mil från en mobiltelefon till en annan?
  • Hur kan ett SIMkort vara låst till en speciell telefon?
  • Hur vet man egentligen att man älskar någon?
  • Hur kan jorden vara rund, men alla människor går uppåt?

Jag vet, jag är filosofiskt skadad.

Lördag idag. Har varit och letat göra-själv-påskägg idag med Elin. Inget resultat där inte. Var sedan ute och promenerade. Inget vidare til lresultat där heller eftersom vi frös så hemskt och inte orkade gå fort. Men ska träna nu snart i alla fall, sen blir det till att gå ut och gå med Nicky vid halv sju, sju. Ser också nu att jag har mammas linne på mig, och inte mitt. Populärt.

Caroline Pettersson

Inga kommentarer: