tisdag, december 04, 2007

Mindre värd?

Gud måste ju hata mig. Hur mycket går rätt nu för tiden? Fast det är ju klart.. Gud hatar inte någon. Han tycker bara mindre om mig..
Jag mår illa på mig själv. Varför lyckas jag inte? Seriöst, vad gick fel för mig? Imorgon är det jag som rycker upp mig, eller? Grejen är att jag känner inte för att rycka upp mig. Jag känner bara för att ligga i totalt mörker i min ensamhet, med täcker över huvudet. Varför är det fel att få göra det lite då och då? Måste atlt jämt vara tipptopp för att man inte ska klandras för att vara bitter på omvärlden. Ett år består vanligtvis av 365 dagar, och om man en dag skulle få sig ett breakdown, då måste det väl få vara okej? Man kan inte bara leva i en rosenröd värld där man skuttar omkring på moln och käkar Philadelphiaost på mjuksmörgås.
Men jag kan inte bryta ihop. Jag har en massa jobb att göra och låt oss då inte tala om skolarbetet. Jag mår illa bara jag tänker på det. Sen ska jag även sitta på Klockarbo hela dagen imoegon och äta julbord med mormor och de övriga pensionärerna. Förhoppningsvis så kanske man får höra om en penschis och deras bekymmer. Bolla lite idéer..
Sen måste jag röra på mig snarast också, för det är chocolate chip cookies som står till mitt befogande för tillfället.



Caroline Pettersson

Inga kommentarer: