torsdag, november 29, 2007

Toaletten funkar inte riktigt som tvättkorg

Sitter här och lyssnar till den halva snöstormen som är utomhus och tänker tillbaka på dagen. Var mycket inspirerande faktiskt. Sist jag kollade på klockan innan jag somande visade den 2.50, sen var jag vaken ett tag till. Ska Johnny B forstätta lysa med sin frånvaro varje natt så måste något radikalt ske. Frågade mamma om jag får flytta hem igen i så fall. Mamma svarade kärleksfullt mot sin dotter; "Klart du får, men nej..." Tack mamma, det känns tryggt.
I alla fall så sov jag ganska på pricken 3 timmar i natt då. Innan det hände något som gör mig rädd för mig själv. Hade precis lämnat msn vid kvart över tolv, när jag går in på toaletten.. i 2 hela sekunder är jag helt inställd på att toaletten är tvättkorgen, och slänger min tröja där i.. det tar en tröja exakt 2,001 sekunder att hamna där i från min längd.. Vad gör man? Jo, man fiskar upp den med toalettborsten så klart, duttar runt lite i handfatet med tvål och vatten, och slänger in den i duschen. Där ligger den fortfarande..
Upp till skolan, mötte som vanligt Jennlib (som hon heter på sin blogg, och som jag kommit fram till att jag envist ska kalla henne för. Dock vet hon inte om det ännu (förrän hon läser detta inlägg då..)). Hamnar på nån datalektion om statistik och programmet SPSS, som varken jag, Jennlib eller Jakob hade en aning om varför vi skulle ha.. Jennlib och jag får hjälp av favoritFlykt med hur vi ska göra, och sätter igång. När vi är klar kommer Ebo som var läraren för dagen och säger att vi gjort helt galet.. De två lärarna för en diskussion som Flykt väljer att lägga sig i, och vi får göra om. Helt från början. Lena hade även suttit innan vi började och berättat att hon slår ut nya datorer. Helt seriöst också. Det blir något fel på dem när hon är i närheten. Väl i datasalen så tar hon en som verkar stabil, och den funkar.. ...enda tills hon ska logga in. Då låser sig hela datorn, och inte ens Anders lyckas låsa upp den med sina små forskarknep.

Och nu är det illa, för nu har jag suttit i 25 minuter i tron om att laxen varit i ugnen och är riktigt vrålhungrig.. när nu äntligen klockan tjuter och jag går in i köket, vad är inte på spisen? jo.. laxjävlen...


Jakob säger:
"Jag måste göra något åt min handstil. Det går ju inte läsa.."
Caroline säger: "Men du, kolla in det här då..... Rena rama runskriften"
Jennie säger:
"Men.. det är är ju mitt block"
Caroline säger:
"jaaa, och det går inte att tyda orden"
Jennie säger: "Men det är ju fint på avstånd"




Caroline Pettersson

Inga kommentarer: