tisdag, november 27, 2007

Gilla Ebo men inte Meo

Började dagen med att sova över. Slog upp mina blå i magposition och sneglar ilsket mot klockan. 6:23. 6:23, 6:23, 6:24... HELVETE!!! Min första tanke blev: Jennie kommer döda mig, hon kommer döda mig, hon kommer döda mig.. Kastar mig upp ur sängen och in i badrummet, tackar gud för att jag brottades med de förbaskade linsförpackningarna och inte behövde göra det imorse. Slängde på mig kläder, och rusade iväg på min nu mera gråa Addidas. Hann mycket väl med tåget och for min kos. Kämpade för att inte somna på tåget, och telefonterroriserade Jennie, whom inte hade ljudet på på telefonen, men som ringde upp efter 100 missade samtal. Typ.. Väl inne på Pressbyrån märker jag att J inte har sina glasögon på sig, och kommer inte se ett skit, så mästa destination blev Söder och hennes polare Alex.
Väl i skolan sitter J och gör hela korridoren nervös med att ingen i vår klass dyker upp, och klockan visar sig bli allt för mycket. När vi väl börjar bege oss mot Studentcentrum möter vi kärringen, och J och jag blr som vanligt full med skratt.
Dagen till ära: vi får nya lärare, Ebo, som vi verkligen gillar och Meo är tråkig. Han skrattar dock hemskt roligt. Gillar läget att vi var fasligt nära en skrattattack mot slutet igen.


Caroline Pettersson

Inga kommentarer: