måndag, november 19, 2007

Mitt liv i en cartoon movie

Hemkommen från Uppsala efter en helg hos kära bästisglassen Elin har jag insett att jag lever mitt liv i en cartoon movie. Omgivningen är, om inte svart för vissa stunder, alldeles färggrann, medan jag, huvudrollsinnehavaren själv, tror att det inte finns några som helst bekymmer här i världen. Jag vill inte göra mig påmind om konsekvenserna av mitt agerande, utan i huvudet nynnas Christer Björkmans schlagerhit Imorgon är en annan dag av mina små egoister i huvudet.Livet är frid och fröjd, men innerst inne känner jag en gnagande känsla av obehag. Som att jag är förföljd av min egen plågoande, och får den tag på mig så är allt färdigt. Allt jag kämpat för får ett abrupt slut, och jag går in i ett svart hål där vägen tillbaka blir ett helvete. Tiden då vi var så starka är ett vagt minne, men vi får inte låta det dra ner oss i djupet, för allt är inte förgånget. Så länge vi inte fångas i det som hänt har vi en chans att starta om och så länge vi inte känner oss misslycckade har vi en möjlighet att genomföra våra mål. Det är dags att rycka upp sig och ta itu med det som känns obehagligt..


Caroline Pettersson



I was blown away, What could I say?
It all seemed to make sence.
Your takin away everything, and I can't do without.

I try to see the good in life.
The good things in life are hard to find.
We're blowin away, blownin away
Can we make this something good?

Well I'll try to do to it right this time around
It's not over,
Try to do it right this time around
It's not over
But a part of me is dead and in the ground.
This love is killin me, but your the only one
It's not over.

I've taken all I can take, and I cannot wait
We're wastin too much time
Being strong, holdin on, can't let it bring us down
My life with you means everything
So I won't give up that easily
Blowin away blowin away, can make this something good?
Cause it's all misunderstood?

Well I'll try to do to it right this time around
It's not over,
Try to do it right this time around
It's not over, but a part of me is dead and in the ground.
This love is killin' me, but your the only one
It's not over.

You can't let this get away
Let it out, let it out, don't get caught up in yourself
Let it out.
Let's start over
Well try to do to it right this time around
Its not over, but a part of me is dead and in the ground.
This love is killin' me, but your the only one
It's not over.
Lets start over
Its not over
This love is killin' me, but your the only one
It's not over...

Inga kommentarer: