söndag, september 23, 2007

Jag behöver en man för att kunna fylla ut lägenheten.

Vad gör man när tankarna bara står still? När man så frustrerat behöver tänka på något, men inte får ut ett jiotta? Jag bara undrar liksom..

Mary frågade mig vad jag önskar mig i födelsedagspresent. Jag svarade: en man, kanske? Med den enkla motvieringen: Jag har en en tvåa, jag måste fylla ut lägenheten. För visst är det väl så, jag som varit van att ha någon runt om mig nu i 20 år, kommer bo helt själv. Tänk vad udnerbart att få öppna ytterdörren och känna ljuvliga dofter från tillagad mat inne i köket.. Att få krypa upp i soffan med myskläder och känna värmen av någon annan när man fryser..

Vad sjutton, Pettersson.. Haru gått och blivit hopplös förhållanderomantiker helt plötsligt? Som Karin skulle ha sagt.. Smack that.


Caroline Pettersson

Inga kommentarer: