fredag, april 06, 2007

Det är Lillefot jag vill va

Lever påskhelgen som kanonsjuk. Framför teven, mestadeles, snorandes i takt med snyftningarna i alla påskfilmer. I mitt andra liv vill jag bli precis som Lillefot i Landet för länge sedan. Liten i världen, men så oerhört modig och så klok. Det är föresten min favoritbarndomsfilm.
LisaPlutt och jag var easterbitches i går på caféet. Det passar mycket bättre på oss än alla andra benämningar.

jag måste vara den mest otåligaste människan i hela världen när det gäller att vara sjuk. Jag avlider av trisstess snart! Sover, spelar yatzy, suckar, snorar, nyser, fyller på med nässpray (som för övrigt har tagit slut så här passade i affärerna-har-påsk-stängt-tiderna) och går ständigt hög på ipren. Somnade tidigare än jag någonsing gjort på år och dar igårkväll. Halvsov när jag märkte att Lisa ringde, och slockade direkt efter att vi lagt på. Vaknade i och för sig som vanligt av Karins sms, men somnade om lika fort igen. Och jag förstår inte hur Elin kan leva efter dessa sömnrutiner, för jag vaknade strax efter 8, och var nattrött inann kl 12 igen. Och så här har hon det varje dag. Fy fan...

Längtar till sommaren. och augusti, då det är tänkt att vi ska komma iväg till Bulgarien. Och till 14-24 juli, då det bär av till Taizé. Har inte varit där sedan 2004, så det ska bli kul. Jag älskar roadtrips! :P

Nu ska jag titta på När lammen tystnar, och snarka på för att få vakna mitt i natten av luftvägarna skricker efter den frånvarnade nässprayen. Mamma får åka på affärn så fort de öppnar.

Caroline Pettersson

Inga kommentarer: