fredag, maj 25, 2007

Jag vill inte höra mer..

Sluta säg att alla som dött i vår omgivning hade levt färdigt sitt liv här på jorden, utom min morfar. Tror ni att jag inte vet det? Tror ni att det blir lättare för mig då? Jag var 9 år, och trodde att jag skulle tillbringa evigheter med min morfar, men nej, han togs ifrån oss av en ynka hjärnblödning. Sluta påminn mig om hur många som överlevt det och kommit tillbaka. Min morfar gjorde inte det. Det gjode mig illa då, och det gör mig illa än idag. Jag vet att många tror att jag inte känner någonting för det längre, men det gör jag. Jag visar det bara på ett helt annat sätt. Ni vet alla gånger jag styrketränar och crosstrainar? Eller går en mil det snabbaste jag kan? Ni tycker jag är så duktig. Men här har ni motivationen: Jag är förbannad. Jag känner aggressioner. Jag känner sorg. Jag känner tvivel och jag känner förtvivlan. Därför tränar jag. Jag finner inget annat sätt att avreagera mig på, och detta funkar.
Så sluta säg att det var skönt för Pelle att han dog, för han hade levt sitt lv och varit färdig i flera år, men att Kalle inte alls var klar. Att han hade så mycket mer att uträtta. Att han åtminstonde borde fått gå i pension först. Sluta, jag vill inte höra det. Det ger oss inte morfar tillbaka..


Caroline Pettersson

Inga kommentarer: