fredag, maj 25, 2007

En överlevares historia

Vi överlevde vistelsen mot alla odds.

Onsdag: Det hela började med att vi åkte ut till familjen Svedbergs stuga ute i Humlan för att ha det trevligt och mysigt utan en massa ovälkommen omgiving i onsdags kväll strax innan kl 20. Gjorde oss hemmastadda, la köttet i marinad, spelade lite spel, käkade morötter och egengjord dipp och skrattade hejdvilt. Kissade i det kolsvarta utedasset, och la oss och läste våra medtagna böcker. Somnade rätt tidigt.




Torsdag: Vaknade tidigt som vanlig av att fröken Svedberg petade på mig. Morgonpigga sate :) Gjorde i ordning frulle som vi käkade på bryggan (dock 75% inne i köket) och sedan solade vi. Blåste rätt kallt, så jag gick in för att lägga mig och läsa en stund, men märkte att det var olidligt hett i entrén, så la mig på ett konstigt där i stället (Vilket satt sina spår i min rygg) och glassade.
Hasade mig ner till Elin på bryggan efter ett tag och tiggde till mig en promenad. Blev en rundtur på Humlan i 2 timmar. Sen gjorde vi lunch - korv med bröd. Blev så konsigt trött, så la mig en stund och vaknade av att Elin kom och la sig. Snussade på en bra stund, tills det blev dags att börja med maten. Elin skötte bestyren, I was the King over the Grill. Hursomhaver - Vanliga grillar suger, och jag slår ett slag för Engångsgrillen. Fullt ös, medvetslös hela vägen ut. Köttet blev prima och hela måltiden lyckad. Fast vi hade mat för ett helt kompani :)
Gick ut och gick en timme och gjorde hallonblåbärsmulpaj när vi kom hem och spelade lite mer spel. Gick och la oss.








Fredag: Vaknade, solade, åkte hem.

Ger nu upp skrivandet, eftersom den här datorn är så förbannat trög, och tar med endast varannan bokstav.

Värt att notera:

Engångsgrillar är bäst i test.

Fiskmåsar är faktiskt fina.

JAG HATAR SPINDLAR!

Vi vet att Stefan Lindman (Wallander) smög runt i buskarna.

Caroline Pettersson

Inga kommentarer: