tisdag, januari 15, 2008

And down the waterfall, wherever it would take me, I know that life won't break me

Jag överlevde statistiktentan, men det var nätt och jämt. Vart var litteraturfrågorna? Vart var frågorna från föreläsningarna? Vart var frågorna på det jag faktiskt hade läst på? Skärpning där, Anders, Eva och Ingela..Men det bästa är att nu är naturdelen avklarad, och kvar återstår nu bara samhällsdelen. Den bästa, med andra ord.
Nu återstår bara städning av lägenheten så den ser anständig ut, och inte alls stinker plugg. För det gör den, så jag mår illa. Det är disk, det är kläder och det är böcker överallt. Och så är det en full sopkorg med popcorn. Men jag har ju hela kvällen på mig. Imorgon blir det dock inte så mycket tid över då jag ska gå och hämta mammas nya bil (tänka sig, pappa har tydligen blivit tillräckligt rik nu när jag flyttat hemifrån, och köper en massa saker åt mamma. Hallååå, glömt mig??? Finns mycket saker jag gärna skulle kunna tänkas ha, pappsen), höra med Andreas Onelius om vi ska fixa Svensk Cater imorgon istället för på torsdag, åka ut till Sandarne, mysa med Nicky, träna och titta på danska Våra bästa år (Är Rex kvar, är han kvar, är han kvar?!), skjutsa mormor till distriktssköterskan och sedan ha barngrupperna. Sen när det är klart läre jag packa, för det blir inte mycket av den varan på torsdag innan vi åker kl 12.30. Sen har jag lite andra ärenden att utöva innan också.
Btw, så har jag nu införskaffat mig "överdragsbyxor" som det heter så prydligt. Jag totalvägrar att punga ut 1200:- för ett par täckbyxor som jag bara kommer använda kanske en gång per år.. Dessutom sa ju hunken på Intersport att de skulle tåla snön.. Så istället för minimum 1200:- blev det istället maximum 290:- Damn, I'm good.... ;)
Har jag glömt att säga att jag känslomässigt mår toppen? För det gör jag, så nå olidligt. Vissa saker kan inte ens psykologiskiten rå på. Och det känns helt underbart. Tack.... :)

Nej, nu ska jag ta tag i det här..




Men innan jag går, vill jag bara tipsa om något jag hittade på Katrin Schulmans blogg;





Köp Bakis här: http://www.bakis.com/kopbakis.asp




Caroline Pettersson

Inga kommentarer: